توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت
سرخط خبرها

آغاز جشن‌های دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س)

  • کد خبر: ۱۶۵۰۰۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
آغاز جشن‌های دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س)
رئیس سازمان علمی و فرهنگی و آستان قدس رضوی از اجرای ۳۶۶ برنامه توسط آستان قدس رضوی در دهه کرامت خبر داد و اعلام کرد که برنامه‌های دهه کرامت از حرم حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست خبری اعلام برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی در دهه کرامت، دکتر «عبدالحمید طالبی» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به شکل‌گیری و نامگذاری دهه کرامت و ضرورت نقش‌آفرینی هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه گفت: برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری نیز جلسات متعدد با مسئولان اعتاب مقدسه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی و کشوری برگزار شده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد مناسبت‌های ویژه و تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه دهه کرامت، دهه فجر ما است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها اهتمام خود را اجرای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها به کار خواهند گرفت.
ابوطالبی افزود: امسال ۳۶۶ برنامه در ایام دهه کرامت در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود که از مجموع این برنامه‌ها ۱۵۰ برنامه در حرم مطهر برگزار می‌شود. ضمن این که ۳۸ برنامه توسط بنیاد کرامت رضوی، ۸۰ برنامه توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ۹۰ برنامهبه همت حوزه ارتباطات و رسانه و ۸ برنامه شامل افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها نیز توسط بنیاد بهره وری موقوفات رضوی برگزار می‌شود.

حمایت آستان قدس از برگزاری برنامه‌های مردمی

طالبی در ادامه با تاکید بر حمایت از تشکل‌های مردمی در سطح کشور و مشهد برای برگزاری جشن‌ها و مراسم دهه کرامت گفت: اینگونه برنامه‌ها و جشن‌ها باید مردمی باشد تا حس ارادت مردم نسبت به معصومان بیشتر دیده شود. فرصتی است که از آن باید برای ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه استفاده شود.

وی افزود: در برنامه‌های امسال شعار «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» را مورد تاکید قرار داده ایم. در این شعار، بخش همدلی و امیدآفرینی آن برگرفته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی است و خدمت کریمانه نیز در سایه این موضوع دیده می‌شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته، نامگذاری روز‌های دهه کرامت به صورت صنفی می‌گرفت. اما امسال این نامگذاری بر اساس احادیث رضوی است و هر روز به عنوان یک عنوان خاص و مستند به احادیث شریف رضوی نامگذاری می‌شود.
ور در ادامه با تاکید بر این که باید تمام قله فعالیت‌های آستان قدس و مجموعه آستان باید به حرم مطهر منتهی شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوط صورت گرفته است.

جشن‌های دهه کرامت از حرم حضرت معصومه آغاز می‌شود

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه گفت: جشن‌های دهه کرامت با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی روز ۳۱ اردیبهشت ماه در قم آغاز می‌شود.  

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی، برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام خواهد بود که ۴ دوره از آن در دهه ۶۰ برگزار شد. این کنگره سال گذشته با دستور تولیت آستان قدس رضوی احیا شد و با نگاه اندیشه تمدنی امام رضا علیه السلام قرار است به صورت دوسالانه برگزار شود. کنگره پنجم در سال آینده برگزار خواهد شد و نکته مهم در این زمینه محوری بودن این کنگره در مورد تمامی همایش‌های پژوهشی و برنامه‌های علمی است که در آستان قدس انجام می‌شود. اما افتتاحیه نشست‌های تخصصی این کنگره نیز در ۹ خردادماه با حضور جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

طالبی در ادامه گفت: اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید از دیروز آغاز شده است و قرار است۷۲ کاروان زیر سایه خورشید در ۲ هزار نقطه و از جمله ۱۰ کشور حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت خاطرنشان کرد: اجرای ویژه برنامه‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی، راه‌اندازی پایگاه تخصصی دیجیتال مربوط به حضرت شاهچراغ و امام خمینی (ره)، تهیه و توزیع ۳ ویژه نامه، برگزاری برنامه شب‌های شعر در شهر‌های مشهد و طبس و ... از جمله این برنامه‌ها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->